12 rzeczy, które lepiej robić w nocy zamiast w godzinach porannych


Scarlett O’Hara mawiała: „Zastanowię się nad tym jutro”. Czasami się myliła. Jest wiele rzeczy, które robimy rano, jak branie prysznica, ale badania pokazują, że lepiej jest je wykonywać wieczorem.



12. Jedzenie mięsa lub twarogu

Jeśli nie jesz kilka godzin przed pójściem spać, nie będziesz spać dobrze. Dobrze zjeść trochę mięsa lub sera, ponieważ oba produkty zawierają dużo białka i tryptofanu (aminokwasu, który przyczynia się do dobrego snu). Duża porcja warzyw nie jest dobrą alternatywą, ponieważ możesz się rozdęć.

Głód często powoduje bezsenność, a jeśli idziesz spać bez kolacji, prawdopodobnie będziesz potrzebować dużego śniadania. Poza tym trudno jest spać, gdy twój żołądek ciągle warczy.




11. Chodzenie

Spaceruj przed pójściem do łóżka. Pomoże ci „przekroczyć” wszystkie zmartwienia dnia. Możesz cieszyć się ciszą i myśleć o rzeczach, które Cię niepokoją. Udowodniono również, że wieczorne spacery są dobre dla zdrowia i pomagają radzić sobie z bezsennością.

Nowe pomysły lub niezwykłe rozwiązania problemów mogą pojawić się w głowie podczas spaceru. Dlatego Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka i Jack Dorsey, CEO Twittera, lubią wieczorne spacery.



10. Myślenie nad (i spisaniem) planu działania na nadchodzący dzień

Darren Hardy, autor książki pod tytułem The Compound Effect, jest pewien, że robienie planów w nocy przyczynia się do utrzymania porządku w twoim życiu. Zwykle planujemy rano, kiedy się spieszymy, w wyniku czego zapominamy o ważnych rzeczach lub przyjmujemy na siebie większą odpowiedzialność, niż możemy sobie z tym poradzić. Dokładne planowanie pomoże ci zachować spokój rano i wykonywać wszystkie niezbędne czynności krok po kroku bez marnowania cennego czasu i energii.

Twój dzienny harmonogram nie oznacza, że ​​nie możesz improwizować. Oznacza to po prostu, że twój dzień będzie przebiegał gładko i trudniej będzie ci zejść z kursu.



9. Wywietrzenie ci pokoju

Ciała człowieka zawierają biały tłuszcz. Bardzo często ten tłuszcz pojawia się tam, gdzie nie chcemy, aby pojawiał się najbardziej. Ale jest też inny rodzaj tłuszczu, zwany brązowym tłuszczem. Jest zaangażowany w termoregulację organizmu i działa jako źródło energii. Różne testy dowodzą, że biały tłuszcz może przekształcić się w brązowy w wyniku efektu niskiej temperatury, który poprawia metabolizm.

W nocy możemy otworzyć okno w naszej sypialni, żeby ochłodzić powietrze. Nie musisz go zamykać, dopóki nie zamarzniesz, ale wystarczy, że wpuścisz chłodne powietrze, aby brązowy tłuszcz działał szybciej i zużywał więcej energii, nawet podczas snu.



8. Przygotowanie lunchu i ekwipunku z wyprzedzeniem

Jeśli wszystko przygotujesz, oszczędzisz swój czas i nerwy rano. Unikasz męczącego podejmowania decyzji, będziesz pewna, że ​​to, co chcesz nosić, jest gotowe do pracy, a będziesz miał 15 minut wolnego czasu, które możesz wydać na lekki trening lub filiżankę kawy.

Możesz również przygotować lunch wieczorem, jeśli zwykle jesz w biurze. Pomyśl o wszystkim z góry: pusta lodówka nie da ci dodatkowej energii ani dobrego humoru.



7. Uprawianie jogi i medytacja

Często brakuje nam porannych ćwiczeń z powodu braku czasu. Ale to wieczorna joga pomaga uporządkować myśli i emocje, rozładowuje napięcie i przygotowuje nas do powitania następnego dnia. W dzisiejszych czasach praktyka medytacji uważności jest bardzo popularna. Poświęć przynajmniej 10 minut na kilka prostych ćwiczeń, zanim pójdziesz spać.

Wielu ludzi nie może medytować, ponieważ w ich głowach jest tyle natrętnych myśli i tyle hałasu wokół. W takim przypadku ważne jest, aby skoncentrować swoją uwagę na swojej wewnętrznej świadomości. Połóż się, zamknij oczy i pomyśl o każdej części swojego ciała: koncentrując się na niej i rozluźniając ją. Łatwiej będzie ci zasnąć po tym ćwiczeniu.




6. Wzięcie gorącego prysznica lub kąpieli

Gorący prysznic rano nie jest najlepszym wyborem, ponieważ gorąca temperatura jest w rzeczywistości pomocą do spania. Robi się lepiej, jeśli masz go w nocy, ponieważ ta zmiana temperatury ciała tworzy impuls w naszym ciele, by szybciej zasnąć. Ciepła wanna to świetny sposób na radzenie sobie z bezsennością.

Gorący prysznic lub wanna przed snem ma tak wiele zalet: uspokaja nerwy, czyści zapchane pory, stabilizuje poziom glukozy we krwi, relaksuje kręgosłup i jest bardzo ważny po długim dniu pracy w biurze.


12 rzeczy, które lepiej robić w nocy zamiast w godzinach porannych

1 / 4Next

Nie ma takiego spania!

Nie zrobiłeś nic przez ostatnie 2 minuty. Zamknij to okno albo obczaj najciekawsze posty.